Nowoczesne metody i techniki szybkiego, efektywnego, kodowania, konsolidowania i odtwarzania informacji oraz ich wykorzystanie w procesie dydaktycznym z uwzględnieniem inteligencji wielorakich.
Czas trwanie – 16 godzin
Program warsztatów:
- Wprowadzenie - rys historyczny – nowoczesne podejście do zagadnień z zakresu kształcenia.
- Czy wiedza o mózgu nas zmienia?
- Jak zmienić przedmiotowe dydaktyki?
- Czym jest edukacja uzasadniona neurologicznie?
- Dlaczego nowoczesna edukacja jest humanistyczna?
- Czy neurodydaktyka wskaże zasady edukacji XXI wieku?
- Przyczyny nieskutecznej nauki .Stereotypy a nowe nawyki myślenia. Tworzenie własnych strategii uczenia w oparciu o dominujące zmysły.
- Techniki pamięciowe - podstawy najważniejszych technik pamięciowych.
- Metodyka przekazu wiedzy. Pokonywanie barier pracy zespołowej i usprawnianie komunikacji w grupowym rozwiązywaniu problemów.
- Wykorzystanie w procesie kształcenia naturalnych właściwości umysłu.
- Wykorzystanie nowatorskich koncepcji uczenia w procesach dydaktycznych.
- Istota neurodydaktyki – wstęp do przedmiotu.
- Funkcjonowanie mózgu a uczenie się.
- Rola peptydów – endorfiny, odżywianie.
- Proces rozwoju ucznia.
- Stres a uczenie się w świetle neurodydaktyki.
- Innowacyjne metody nauczania i uczenia się przyjazne dla mózgu.
- Czynniki wspierające proces uczenia się.
- Neurodydaktyka a nauczanie – dobre praktyki z innych krajów.
- Neurodydaktyka w praktyce:
- aktywne i tradycyjne metody nauczania uczniów na lekcji,
- ćwiczenia rozwijające umiejętności skojarzeń i wyobraźnie u dzieci,
- zapoznanie z wszystkimi mnemotechnikami,
- mapy myśli – metoda inteligentnego notowania,
- ćwiczenia rozwijające koncentrację uwagi,
- Rewolucyjna metoda Dwu Koncertów Lozarowa – nauka języków, nauka wszystkiego.
Nieograniczony dostęp do materiałów oraz platformy internetowej (Doskonalenie w sieci).
Opracowane programy stanowią własność autora.
KONTAKT TELEFONICZNY:
Stanisława Hybel
MORD Nowy Sącz
Pełnomocnik ds. Organizacji i promocji szkoleń
kontakt: 784-077-644