PROGRAM SZKOLENIA
Cele ogólne:
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w realizacji zadań w zakresie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach i placówkach.
Cele szczegółowe; uczestnik po zakończonych zajęciach:
- Potrafi określić podstawy prawne udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Potrafi wymienić zadania poszczególnych podmiotów w realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Potrafi zaproponować zadania specjalistów i nauczycieli uczących odpowiednio do potrzeb ucznia.
- Potrafi określić formy udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Potrafi określić niezbędną dokumentację udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Zna ideę włączania uczniów niepełnosprawnych do kształcenia w szkołach ogólnodostępnych.
Treści szkolenia:
- Podstawy prawne organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole.
- Zadania poszczególnych podmiotów w realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole i placówce.
- Niezbędna dokumentacja udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Idea włączania uczniów niepełnosprawnych do kształcenia w szkołach ogólnodostępnych.