PROGRAM SZKOLENIA

Cele ogólne:

  • Doskonalenie kompetencji nauczycieli w realizacji zadań w zakresie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach i placówkach.

Cele szczegółowe; uczestnik po zakończonych zajęciach:

 

  • Potrafi określić podstawy prawne udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Potrafi wymienić zadania poszczególnych podmiotów w realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Potrafi zaproponować zadania specjalistów i nauczycieli uczących odpowiednio do potrzeb ucznia.
  • Potrafi określić formy udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Potrafi określić niezbędną dokumentację udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Zna ideę włączania uczniów niepełnosprawnych do kształcenia w szkołach ogólnodostępnych.

Treści szkolenia:

  • Podstawy prawne organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole.
  • Zadania poszczególnych podmiotów w realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole i placówce.
  • Niezbędna dokumentacja udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Idea włączania uczniów niepełnosprawnych do kształcenia w szkołach ogólnodostępnych.